Branżę warsztatów samochodowych podsumowują eksperci aplikacji motowarsztat.pl.
Wiele osób decyduje się na zakup nowego samochodu, licząc przede wszystkim na to, że przez kilka lat nie będą musieli borykać się z żadnymi usterkami. Niestety, dziś nowe auta nie są pozbawione wad, o czym najlepiej świadczą liczne akcje serwisowe ogłaszane przez koncerny motoryzacyjne. Tylko w tym roku do serwisów zostało wezwanych już ponad 13 milionów samochodów na całym świecie.
Uszkodzenia karoserii determinują rodzaj zastosowanej do naprawy techniki oraz narzędzi.
Według danych Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego (UFG) na koniec IV kwartału 2023 r. liczba aktywnych polis AC wynosiła ponad 7,3 mln – to wzrost o więcej niż 4% w porównaniu do 2022 r.
W mediach nasilają się negatywne głosy dotyczące komunikacji na linii warsztaty – towarzystwa ubezpieczeniowe.
Kiedy kierowca uszkodzonego samochodu kontaktuje się z infolinią car assistance po raz pierwszy, spodziewa się najgorszego scenariusza – holowania do serwisu i długiego oczekiwania na pojazd zastępczy. Ale często ta historia miewa inne zakończenie.
TMD Friction wspiera niezależne warsztaty nowoczesnym narzędziem GaraShield. Dzięki zainstalowanej na tablecie lub komputerze platformie oprogramowania, naprawy aut są przejrzyste i bardziej wydajne.
O tym, na jakie oszczędności podczas naprawy samochodu nie warto się pokusić, mówią przedstawiciele największej w Polsce sieci warsztatowej – ProfiAuto Serwis.
Firma NTS rozszerzyła swoją ofertę o nowe rozwiązanie przeznaczone do napraw panelowych.
W zeszłym tygodniu mieliśmy okazję odwiedzenia firmy APP we Wrześni. Podczas spotkania zaprezentowano techniki szybkiej i skutecznej naprawy nadwozia oraz oprowadzono po nowej siedzibie firmy.
Warto znać pierwsze objawy psującej się przekładni i niezbędne pozycje prawidłowo przeprowadzonej diagnostyki.
Nabywcy jak ognia unikają aut używanych odbudowanych po wypadkach. Czy rzeczywiście jest się czego obawiać? carVertical prezentuje swoje stanowisko w tej sprawie. Temat jest złożony, ponieważ nie wszystkie szkody mają podobny zakres, a nie wszystkie naprawy przeprowadzane są z jednakową starannością.
Oto dwie dobre rady specjalistów SKF na temat łożyska w Espace III i tarczy hamulcowej zintegrowanej z piastą w miejskich i kompaktowych modelach producenta.
U naszych zachodnich sąsiadów trwają prace nad wprowadzeniem zmian prawnych dotyczących napraw powypadkowych. We Francji i w Niemczech widać już pierwsze oznaki liberalizacji tego segmentu rynku części zamiennych. Już wkrótce możemy być świadkami zmian, które będą miały wpływ na działalność także polskich firm.
Z analizy europejskiego rynku aftermarket przeprowadzonej przez McKinsey & Company wynika, że za jego większą część odpowiada handel częściami zamiennymi (55%), zaś serwisowanie oraz naprawa pojazdów uzupełniają jego wartość o pozostałe 45%.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu