Ponad 40 lat od premiery pierwszego dostępnego na całym świecie oleju syntetycznego, ExxonMobil wprowadza do sprzedaży Mobil 1 ESP x2 0W-20. Tym samym producent kolejny raz podnosi standardy na rynku środków smarnych.
Trudno sobie wyobrazić, ile razy konstruktorzy McLarena Senny z klocków LEGO nadepnęli w nocy na leżący na podłodze element. O tym, że tak musiało się stać, świadczy chociażby fakt, że model był budowany przez 10-osobowe zespoły, które pracowały 24 godziny na dobę, na kilka zmian.
W zeszłym roku olej wymieniło o 5% więcej kierowców niż w roku 2010. Nie ma jeszcze dokładnych informacji na temat roku 2012, ale na podstawie trendów panujących na rynku olejów w ostatnich trzech latach można oszacować, że ta liczba będzie rosnąć.
Coraz nowocześniejsze rozwiązania stosowane w silnikach oraz specyficzne systemy oczyszczania spalin powodują, że już nie można używać dowolnego oleju silnikowego.
Sprzedaż olejów silnikowych w ostatnich latach utrzymuje się na stałym poziomie. Rynek środków smarnych w 2019 roku miał wielkość 226 448 ton. Według badań przeprowadzonych przez „Technavio” szacuje się, że w skali globalnej rynek olejów silnikowych wzrośnie o 4% do 2024 roku.
Mimo wielu zabiegów odchudzających te same modele samochodów ważą więcej niż kiedyś.
Pod koniec listopada mieliśmy okazję odwiedzić centrum badawczo-rozwojowe firmy Castrol zlokalizowane w jej siedzibie, w Pangbourne, w Wielkiej Brytanii. Przyglądaliśmy się, jak przebiegają badania olejów.
Rozwój technologiczny motoryzacji stworzył specyficzne potrzeby zaawansowanych skrzyń dwusprzęgłowych, takie jak odpowiednia lepkość oleju oraz odporność temperaturowa, pozwalające zapewnić precyzję oraz szybkość zmiany biegów w każdym warunkach pracy.
Czystość wody jest w warsztacie często sprawą, o której niewiele się mówi oraz do której nie przykłada się większej wagi. A to błąd.
Od prawie dwudziestu lat Volkswagen stosuje sprzęgło Haldex do przeniesienia napędu na wszystkie koła. Rozwiązanie to jest alternatywą dla napędu Quattro, pozwalając na pełną regulację rozdziału siły napędowej za pośrednictwem sterownika elektronicznego, uwzględniając warunki jazdy, jak i współpracę z systemami ABS, ESP, ASR, EBV czy EDS.
Określenie zawartości tlenu w spalinach odbywa się za pomocą oddzielnego czujnika, który w wyniku reakcji chemicznych wysyła sygnał elektryczny, proporcjonalny do zawartości tlenu w spalinach (np. czujnik galwaniczny).
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu