Wrocławski startup Syntoil opracował przełomową metodę przetwarzania opon i odpadów gumowych w procesie ciągłym pirolizy, co chociaż w części pomoże rozwiązać problem recyklingu zużytych opon.
Konstrukcja łożysk kół samochodowych ewoluowała od układu dwóch jednorzędowych łożysk tocznych do piast trzeciej generacji o zintegrowanej budowie z mocowaniem do tarczy hamulcowej, zwrotnicy i koła, dodatkowo wyposażonych w czujniki systemów ABS/ESP. W samochodach osobowych jeżdżących aktualnie po polskich drogach bardzo popularnymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi są piasty drugiej generacji. Charakteryzują się one zwartą budową z wprasowanymi na piastę łożyskami. Najczęściej spotykane są w pojazdach grupy Volkswagen-Audi-Škoda oraz Ford-Mazda-Volvo.
Continental wyznacza standardy zrównoważonego rozwoju dzięki bieżnikowaniu opon ciężarowych od 1903 roku.
Zużyte amortyzatory to dodatkowe obawy o bezpieczeństwo jazdy w warunkach zimowych.
Zużyty akumulator jest zbudowany w części z silnie trującego ołowiu. Dlatego tak ważne jest, aby trafił w odpowiednie ręce – firmy lub organizacji, które posiadają uprawnienia do zbiórki, transportu i recyklingu. Z pomocą właścicielom warsztatów przychodzi usługa Bio Service, w ramach której zbierany jest złom akumulatorowy.
CTS-1 to nowa generacja paliwooszczędnych opon na oś toczoną przeznaczonych do ruchu dalekobieżnego i transportu regionalnego.
Branża motoryzacyjna zmierza w kierunku elektromobilności. Aby jednak kierowcy przekonali się do aut z napędem elektrycznym, niezbędne są dalsze prace nad silnikami, bateriami i innymi elementami układu napędowego, które są odpowiedzialne m.in. za osiągi czy zasięg takiego samochodu. Okazuje się, że ważną rolę do odegrania mają również opony do aut elektrycznych.
Bez regularnej kontroli stanu ogólnego opon, głębokości bieżnika oraz ciśnienia nie może być mowy o bezpiecznym podróżowaniu. Jeśli argument bezpieczeństwa nie jest wystarczający, warto wiedzieć, że za zły stan opon grożą również konsekwencje finansowe, a nawet odebranie dowodu rejestracyjnego.
W ofercie firmy Arcom jest kilkadziesiąt rozwiązań do składowania wszystkich rodzajów opon.
Marka EUROREPAR, która systematycznie rozwija się i oferuje już ok. 50 grup asortymentowych części zamiennych do samochodów różnych marek, wprowadza tej wiosny na rynek polski rodzinę opon letnich EUROREPAR RELIANCE.
O opony do samochodów elektrycznych spytaliśmy Krystiana Aleksiewicza, administratora portalu internetowego Polskie Składy Oponiarskie Sp. z o.o.
Podczas gdy klienci szukają najlepszej oferty letniego ogumienia, serwisy prześcigają się w propozycji najbardziej atrakcyjnych rozwiązań dla zmotoryzowanych. Przykładem może być propozycja sieci Premio, która do kompletu nowego ogumienia dodaje… ubezpieczenie.
Dominująca pozycja marki Pirelli – łącznie 60% prezentowanych w Genewie supersamochodów jest wyposażone w opony Pirelli P Zero.
Hankook podczas Essen Motor Show zaprezentował koncepcyjne modele dwóch opon - Hexonic i Aeroflow. Zdradzają one, jak mogą wyglądać opony przyszłości.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu