Rozwiązania techniczne wpływające na wzrost bezpieczeństwa osób poruszających się samochodami poczyniły w ostatnich latach znaczne postępy.
Współczesne, zaawansowane technologie pozwalają inżynierom Textar wykonywać szereg wirtualnych testów już na etapie projektowania elementów układu hamulcowego. Nie są one jednak w stanie zastąpić emocji, które towarzyszą próbom przeprowadzanym w warunkach drogowych.
AP EXPERT 2016 Już w najbliższy piątek, tj. 1 kwietnia, uruchomiony zostanie pierwszy test wiedzy on-line!
Mimo że pojazdy z napędem na cztery koła mają taki sam układ hamulcowy jak pojazdy z napędem na przednie lub tylne koła, testy ich hamulców się różnią.
Wiarygodne wyniki testu umożliwiają diagnozę różnicową w czasie poniżej 2,5 godziny.
W Polsce sporym problemem są kuny gnieżdżące się pod maskami samochodów. Oprócz tego, że zostawiają na silniku resztki pożywienia mogą zniszczyć podbitkę i wygłuszenie przestrzeni silnikowej. Potrafią też spowodować uszkodzenia znacznie bardziej niebezpieczne i kosztowne: poprzegryzać przewody elektryczne czy paliwowe, a także węże z płynem chłodniczym.
Już 26-27 maja na Torze Modlin odbędzie się EV Experience – największy w Polsce test samochodów elektrycznych. Wśród rynkowych nowości, które będzie można przetestować na torze nie zabraknie światowego samochodu roku 2023, czyli Hyundaia Ioniqa 6.
Nowa opona Goodyear Eagle F1 SuperSport znalazła się w czołówce pierwszego w historii testu ogumienia Ultra Ultra High Performance (UUHP), przeprowadzonego przez Tyre Reviews, najpopularniejszą stronę internetową poświęconą recenzjom opon. Produkt, który czerpie z doświadczeń Goodyeara w wyścigach, aby zapewnić przyczepność i sterowność, uzyskał fantastyczne wyniki.
Według TÜV NORD ponad 40% kontrolowanych samochodów miało jakieś usterki systemu oświetleniowego.
Rynek czujników radarowych i kamer do systemów wspomagania kierowcy w czasie jazdy właśnie eksplodował. Jak informuje firma Bosch, na rynek trafił już ponad milion czujników radarowych.
Prestiżowe niemieckie czasopismo motoryzacyjne Auto Motor und Sport uznało nową oponę Goodyear UltraGrip Performance+ za najlepszą w klasyfikacji ogólnej pierwszego testu ogumienia zimowego w tym roku. Produkt amerykańskiej marki okazał się również bezkonkurencyjny pod względem drogi hamowania na śniegu.
Współczesne samochody są naszpikowane technologią i zaawansowanymi systemami bezpieczeństwa w coraz większym stopniu, jednak nie zawsze oznacza to, że są one skuteczne lub bezpieczne. Właśnie takie wnioski płyną z badań AAA (American Automobile Association), do których udało się dotrzeć serwisowi Carscoops.
Europejskie konsorcjum Euro NCAP przyznało nowemu Audi Q7 najwyższą notę bezpieczeństwa – pięć gwiazdek.
Czy „europejski” samochód poradzi sobie w ciężkich syberyjskich warunkach? Czy „zimnik” – droga zimowa to właściwe miejsce dla Renault Trucks K?
Film przedstawia test przewodów hamulcowych sztywnych produkowanych przez firmę PHU DONOCIK.Porównanie przewodu hamulcowego wykonanego w oparciu o certyfikowaną rurkę miedzianą 4,8x0,9 z przewodem wykonanym na rurce stalowej 4,75x0,71 stosowanej przez producentów na tzw. pierwszy montaż.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu