Produkcja elektrycznego hamulca postojowego (EPB) na rynku indyjskim ma się rozpocząć w 2017 roku. Hamulec EPB zwiększa efektywność działania układu hamulca postojowego, a także zwiększa bezpieczeństwo i komfort kierowcy. ZF TRW oferuje układy EPB standardowe, zintegrowane, a także rozwiązania dla osi przednich.
Zastosowanie elektrycznego hamulca postojowego (EPB) w połączeniu z systemami bezpieczeństwa czynnego ESP spowodowało, że funkcja EPB została również rozszerzona na hamulec awaryjny.
Firma ZF TRW ogłosiła niedawno produkcję swojego sześćdziesięciomilionowego elektrycznego hamulca postojowego (EPB), montowanego bezpośrednio na zacisku hamulcowym.
Elektryczny hamulec postojowy nie jest już żadną nowością. Jego obsługa jednak ciągle sprawia kłopoty i niekiedy kończy się uszkodzeniem zacisku hamulcowego. Korzystając z materiałów TRW, prezentujemy poniżej, w jaki sposób prawidłowo przeprowadzić prace konserwacyjne na zacisku z elektrycznym hamulcem postojowym.
Alfa Romeo Giulia będzie pierwszym seryjnym modelem, w którym pojawił się nowy, zintegrowany układ hamulcowy firmy Continental. To innowacyjne i zarazem zaawansowane technologicznie rozwiązanie ma zapewniać podróżującym wyższy poziom bezpieczeństwa.
Continental wychodząc naprzeciw użytkownikom pojazdów i warsztatom usprawniającym pojazdy wprowadził do oferty możliwość wymiany poszczególnych podzespołów zintegrowanego zacisku. Osobno będzie dostępna część hydrauliczna oraz osobno serwomechanizm załączający elektryczny hamulec postojowy. Nie ma potrzeby wymiany całego zacisku. Oszczędza to czas i pieniądze.
Wielu kierowców zna pojęcie klocków „twardych” i „miękkich” nie wiedząc jednocześnie, co dokładnie kryje się pod tymi nazwami.
Zjawisko fadingu jest skutkiem nadmiernego wzrostu temperatury układu hamulcowego.
Kategoria w konkursie: części i akcesoria motoryzacyjne
Kierowcy na ogół przypominają sobie o przewodach hamulcowych w momencie ich uszkodzenia. To poważny błąd.
Nowoczesny zestaw hamulcowy oferuje bardziej ekologiczne rozwiązanie dla lekkich pojazdów użytkowych, zmniejszając emisję cząstek stałych o ponad 80%, a jednocześnie działając do 3 razy dłużej niż podobne produkty z rynku wtórnego.
Podczas naprawy układu hamulcowego lub przy rutynowej kontroli zaobserwować można pęknięcia materiału ciernego klocków hamulcowych. Czy w związku z tym należy je bezwzględnie wymienić? Okazuje się, że niektóre rodzaje pęknięć nie są niebezpieczne i nie muszą być powodem do zmartwień.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu